Comis-voiajorul Nikolaus August Otto(1832-1891), din Koln, a fost
cel care a reusit sa construiasca un motor cu ardere interna, ce functiona
mai calm. El a facut un apel la o inventie descrisa înca din
1862 de francezul Alphonse-Eugene Beau de Rochas:asa-numitul principiu
al celor patru timpi.
Motorul
lui Otto înca folosea gazul drept combustibil, dar consuma pe
jumatate, functionînd în acelasi timp de doua ori mai
repede. Acest progres era realizat prin comprimarea gazului în
cilindru de catre piston, înainte de a se aprinde la momentul
potrivit. Pentru o mai buna functionare, Otto a montat patru cilindri
în serie:aceeasi forta se repartiza, în mod avantajos,
egal pe patru cilindri. În plus, Otto a construit si un carburator,
care aspira gazul înainte de aprindere, amestecîndu-l
cu aerul. Astfel se putea controla mai bine arderea uniforma.
Pentru
acest motor-care îi poarta numele-Otto a primit medalia de aur
la Expozitia Mondiala de la Paris. Aceasta l-a ajutat sa-si întemeieze
o firma, Uzinele de Motoare cu gaz Deutzer, din Koln. Motoarele Otto
cu functionare linistita si exacta se vindeau bine. Dar erau înca
prea grele pentru încorporarea lor pe automobile.
Cai –Putere
Unitatea de masura a puterii, calul-putere(CP, ’’horse
power’’ în engl., HP), a fost introdusa de James
Watt, pe la 1770. Un motor de 1 CP este capabil sa ridice o masa de
75 kg, într-o secunda, la înaltimea de 1 m. Astazi, puterea
unui motor este indicata, în locul cailor putere, în watt(W;
plural wati) sau în kilowatt(kW; plural kilowati): 1 CP= 735,49875
W= 0,73549875 kW.